Březen 2012

Jak hrát textové RPG?

22. března 2012 v 22:53 | Admin

RPG (RolePlayingGame - Hra na hrdiny) - je typ společenské hry při které se vžíváte do rolí imaginárních postav. Postavy jsou umístěné do fiktivního světa. Vaše postava může dělat co chce, může činit rozhodnutí, jak a co uděláte. Jestli budete hodní nebo zlí apod. Každý hráč si vytvoří vlastní postavu, kterou pak ovládá. Postava se Vám ale nemusí podobat. Může být úplně někdo jiný. Hrajete v tomto fiktivním světě s ostatními hráči a jejich postavami.

JAK HRÁT?

Hrát RPG není vůbec těžké. Chce to zapojit fantazii. Od klasického chatování se liší jen tím, že mezi hvězdičky píšete, co vaše postava dělá. Píšete v třetí osobě přítomného času. Nikoli já udělám to a tamto.

Například: *Vejde do lesa a rozhlíží se.*

SPRÁVNĚ: *Pomalým krokem vejde do společenské místnosti a posadí se do jednoho z křesílek.*

ŠPATNĚ: *Pomalým krokem vejdu do společenské místnosti a sednu si do křesílka.*
- píšeme ve 3. osobě nikoliv v první JÁ

ŠPATNĚ: *Elisa pomalým krokem vešla a jde si sednout do jednoho z křesílek ve společenské místnosti.*
- Nepíšeme jméno své postavy přímo do textu jen postavy ostatních hráčů.
- Píšeme jen to co postava dělá nebo udělala, co si myslí a tak dále.


ROZEPISUJTE SE!!! - hra je pak více zábavnější. V krátkých větách můžete hrát už rovnou v chatu. Nebojte se délky textu.


Postava samozřejmě může mluvit přímou řečí avšak tu nepíšeme mezi hvězdičky.

Elis: *Vejde do společenské místnosti a mávne ze dveří své kamarádce.* Ahoj, Sell.
Sell: *Usměje se a rozběhne se k ní.* Ahoj, jak se máš? Dlouho jsem tě tu neviděla. *Zastrčí si pramen vlasů za ucho.*

Pokud potřebujeme odejít od počítače, dáme vědět svým spoluhráčům - nonRPG//
Můžete psát i do uvozovek pokud tak nejde jinak. Vyvarujeme se psaní myšlenek postavy do závorek, píšeme mezi hvězdičky a nebo kurzívou.


Pokud si s RPG nevíte rady můžeme Vás to naučit. Stačí když napíšete Adminovi na email nebo se domluvíte s ostatními hráči, kteří určitě také rádi pomohou. :-)

Pravidla hry v knihách

22. března 2012 v 22:33 | Admin
  • Nelze přijít a neodejít z herní kníhy.
- Nelze být přece na několika místech zároveň
- Je to také pro přehlednost a ostatní hráče
- Raději víkrát přijďte a odejděte
- Při nutném odchodu píšeme //Non RPG
  • Nelze hrát v několika herních knihách najednou.
- Například: hrajete na horách, v knihovně, v parku a dalších.
- Hrajte v jen jedné herní knize!
  • Nezaplňujte herní knihu spamy a dlouhými citoslovci například: aaaaaaaaaa.
- Lze to vyjádřit i popisem (zavkřičel, polekal se, křičel, vřeštěl, hulákal a mnoho dalších)
  • Nepíšeme Caps Lockem.
  • Píšeme bez vulgarismů!
  • Vyvarujeme se nesmyslům.
- Nevymýšlejte co v tomto světě není (město v oblacích a další věci)
  • Nehrajeme za jiné postavy.
- Hrajeme pouze za své postavy.
  • Neovládáme schopnosti jiných hráčů a nehrajeme si na to co nejsme.
- Pouze tu kterou jsme si vybrali při registraci.
- Každá schopnost má svou dobrou i špatnou vlastnost. Proto si nehrajeme na supermany. Je mnohem zábavnější sledovat vývoj postavy a jejích schopností než hned vše umět.
- Ostatní hráče neomezujeme ve svobodě - zmlátíme něčí postavu a nemůže se zvednout a další.
- Nezabíjíme ostatní postavy
  • Nehrajeme za vypravěče.
- Na to je tu admin nebo jiný člověk pověřený odpovědností za vypravěče.
- Vypravěči bychom se měli přizpůsobovat a neignorovat.
  • Vyvarujeme se milostným scénám.
- Máme tu jiné knihy pro tyto případy (na vyžádání)
- Buďte vůči sobě ohleduplní, ne každému to je příjemné.

  • Nespamujte reklamami a upoutávkami na vlastní weby.
- Pro upoutávky a reklamy máme vyhrazenou jednu knihu.
- Reklama v herní knize se maže a často i rovnou blokuje.



Pravidla

22. března 2012 v 21:22 | Admin |  Registrace

Obecná pravidla

  • Každý smí mít maximálně 3 postavy.
- Pokud máte sourozence, prosím upozorněte aby nedošlo k omylu.
- Každou postavu navíc mažeme, totéž se stane i s dalšími registracemi.
  • Čas v tomto světě běží jako v našem reálném světě, tudíž jeden rok má 365 dní a vše se odehrává v současnosti.
  • Pokud nechcete, aby došlo ke smazání Vaší postavy, zapište ji nebo se ozvěte při vyhlášení čistky.
- Pokud se nezapíšete bude Vaše postava smazána.
- Čistka se vyhlašuje jednou za nějaký čas - nepravidelně.
- Zapište postavu jen pokud za ní opravdu hrajete.
  • Využívejte svou fantazii :-)

Schopnosti

22. března 2012 v 20:04 | Admin |  Registrace

1. Živel Oheň
- Oheň je základ, dává světlo, teplo. Je jedním ze základních živlů bez, kterého by na zemi nemohl existovat život. Schopnost vládnout ohni zahrnuje schopnost ovládat světlo teplo, můžete se ohněm bránit, útočit, tvořit a jiné. Nezapomínejte na negativa - oheň uhasí voda, je to nepřítel a krotitel ohně.

Negativní


2. Živel Země

- Druhým základním živlem je země. Tento živel tvoří velkou část na naší planetě a také jako u ohně by nás nebylo bez tohoto elementu. Tato schopnost zahrnuje zejména rostliny, zemi samotnou, například tuhnutí nebo rozpad, tvoření života v oblasti rostlin a z části i fauny. Země není odolná vůči ohni avšak voda je vláha, která zemi posiluje.

Pozitivní


3. Živel Vzduch

- Živel vzduchu dává život ale také život bere, dýcháme jej a také díky němu umíráme. Schopnost vlády tohoto elementu zahrnuje lehkost a plachtění takže můžeme díky němu dočasně létat. Můžeme tvořit silný vítr až tornáda nebo jen obyčejná mračna.

Neutrální


4. Živel Voda

- Voda posiluje zemi. Tvoří největší část na naší zemi a ne jen že pomáhá, může také ničit. Voda uhasí oheň, zahrnuje i schopnost zmrazení, tání nebo rozplynutí. Pomocí této schopnosti se lze zejména bránit, voda je přítelem a proto příliš neumožňuje využití k útoku.

Pozitivní


5. Živel energie

- Energie je jedním z nejmocnějších živlů. Existuje energie elektrická (bouře, světlo,...) nebo také životní. Energie propojuje nás všechny s naším okolím, místy, zvířaty. Díky ní lze komunikovat se zemí. Schopnost ovládá bouře, blesky, elektriku, vnitřní sílu (povzbuzení). Energie se neobjevuje u vznětlivých povah je neutrální.

Neutrální


6. Teleportace

- Nebo také přemisťování. Výjimečná schopnost díky které se může postava přemístit kam chce, popřípadě při dotyku lze přemístit i druhou osobu, či věc. Zvládání této schopnosti je zpočátku obtížné ale pilným tréninkem můžeme všechno zvládnout.



7. Uzdravení

- Jestliže se někdo poraní nebo vážně onemocní, díky této schopnosti jej můžete pomocí dotyku vyléčit. Rána se zahojí, nemoc se zpomalí a nakonec vyléčí. U smrtelných zranění můžete vyplýtvat veškerou svou vnitřní sílu a sami zemřít. Schopnost zahrnuje i přehled v léčivých bylinách a jiných věcech týkající se léčby.


8. Telekineze

- Tato schopnost umožňuje hýbat s předměty silou své mysli. Lze používat ruce nebo jen pouhé myšlenky. Začátečník sotva unese lehký lístek avšak s usilovným tréninkem se může dopracovat až ke zvedání těžkých předmětů, lidé, stromy, kameny a mnoho dalších. Pomocí telekineze můžeme také deformovat předměty.


9. Přeměna

- Přeměna umožňuje přeměnu v jakékoli zvíře. Začátečník se však umí zprvu měnit v malá zvířata, například ptáci, hlodavci, a učením získávají proměny na velikosti (medvědi, koně,...) Člověk, který má tuto schopnost umí normálně komunikovat jak v lidské řeči tak zvířecí. Díky této schopnosti umíte i komunikovat se zvířaty. Schopnosti a znalosti zvířecí řeči se zlepšují stejně jako proměny. Čím větší zvíře tím také lepší schopnosti v komunikaci se zvířaty.


10. Telepatie

Telepatie je schopností, díky které můžeme číst myšlenky druhým. Nováček však i s velkým soustředěním, má problémy přečíst myšlenky malým zvířatům. S trochou cviku, není třeba později ani tak velkého soustředění ke čtení myšlenek. Ostatní hráči by měli psát myšlenky aby umožňovali hru hráčům, kteří mají tuto schopnost.





Změny v profilu

21. března 2012 v 22:42 | Admin |  Ostatní


Do komentářů pod tento článek můžete psát změny, které chcete provést v profilu své postavy.

Změna není možná pouze u schopnosti.

Změny pište pouze sem, ne na email, či jinam do komentářů. Jsou moderované, aby je neviděl nikdo další a zároveň se vše ke mně v pořádku dostane. Prosím, podepište se celým jménem postavy a k tomu kdy byla Vaše postava zveřejněna.

Děkuji